Het cliché ‘een foto zegt meer dan duizend woorden’ ken je vast wel… maar als een foto nou al zoveel zegt, wat doet video dan wel niet? Dat zijn namelijk +/- 25 foto’s per seconde. Verder heeft video ook geluid en met geluid kun je heel veel overbrengen. Een gevoel, een verhaal en een sfeer. Nu je de waarde van video versus foto begrijpt, neem ik je mee in de waarde die het voor jou als ondernemer kan bieden. Spoiler alert: video kan ervoor zorgen dat jouw omzet wordt verhoogd! In dit artikel geef ik je 7 redenen om als ondernemer een bedrijfsvideo te hebben.
#1 Je kunt visueel laten zien wat je doet
Stel dat je weddingplanner bent. Dan kun je aan jouw klant uitleggen hoe het in zijn werk gaat, maar je kunt het ook laten zien! In een video kun je jouw potentiële klant meenemen in het proces én het resultaat.
#2 Persoonlijker
Jij bent jouw bedrijf en mensen kopen van jou. Met video kun je jouw bedrijf nog persoonlijker maken. Denk bijvoorbeeld aan een videoportret waarin je vertelt waarom je als business coach bent begonnen, met jouw unieke verhaal.
#3 Onderscheiding van je concullega ‘s
Hoe ga jij je onderscheiden van je concullega’s? Je wil dat stapje voorblijven. Met video kun je hiervoor zorgen. Zo val je op in jouw branche.
#4 Video trekt de aandacht
We zijn allemaal gevoelig voor beeld. Automatisch wordt ons zicht daar naartoe getrokken. Video valt dan ook het meeste op en laat dat nu net zijn wat jij als ondernemer wilt. Video trekt een stuk meer de aandacht dan tekst (ik ben blij dat je daarom nog tot punt 4 gekomen bent). Een bedrijfsvideo op jouw pagina kan er dan ook voor zorgen dat klanten langer op jouw website blijven en dat ze daardoor eerder geneigd zijn contact met je op te nemen.
#5 Hoger in Google
Als iemand Googled, wil je natuurlijk op die eerste pagina belanden. Nu zijn daar veel mogelijkheden voor (SEO is your friend), maar vergeet video niet. Video zorgt er namelijk voor dat je website ‘rijker’ wordt. Niet in dikke euro’s, maar wel in content en dat vindt Google top. Vooral als die video ook nog eens via Youtube wordt geüpload en vervolgens van daaruit op jouw website wordt gepubliceerd. Dat komt doordat Youtube tegenwoordig ook een onderdeel van Google is. Door een video via Youtube aan jouw webpagina toe te voegen, is de kans groter dat je van pagina 2, gewoon naar die eerste pagina gaat.
#6 Rijkere content op social media
Facebook, Instagram en andere sociale media zijn ook gek op rijke content. Dat is niet zo gek. Ze willen je de beste content voorschotelen en tsja, waar zou je eerder voor stoppen met scrollen? Een stuk tekst zonder beeld of een video die direct de aandacht pakt? Juist ;)
#7 Meer omzet
Uiteindelijk moeten we allemaal die boterham beleggen en ik kan je vertellen: ook hier is een magische werking van video. Wist je dat door het plaatsen van een video op je landingspagina je de conversie (aankopen) met 80% kunt verhogen? Dat is echt onwijs veel! Doordat mensen jouw video bekijken, blijven ze langer op je pagina hangen. Hierdoor is jouw ideale klant dus direct meer geïnteresseerd in wat je wil verkopen.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je nu niet net zo enthousiast bent over video als ik. Dus aan de slag! Wil je graag een aftermovie van je evenement, een bedrijfsvideo van jouw werk als ondernemer of een andere toffe video? Ik help je met alle liefde!
Manon Vermolen
Manon Vermolen helpt met haar bedrijf Modern Story ondernemers met hun Instagram- en Facebookmarketing en video. Ze maakt video’s voor op sociale media, aftermovies van ondernemersevents en promovideo’s van bedrijven.
Hoi Manon,
Wat kost een bedrijfsvideo ongeveer voor mij als zelfstandige ondernemer? Ik ben virtueel assistent (Expertise WordPress webdesign
Hi Aaf,
Dat hangt van de wensen van de bedrijfsvideo af, maar ik zal je even een berichtje sturen!
Groetjes, Manon
Modern Story